Mat

Denna vecka har jag varit duktig och gjort ett matschema!!! Plus att jag har handlat hem allt som behövs till recepten!!!
I går hade vi små slattar av fisk. Vi hade panerade spättfiléer, torskfilé, bläckfiskringar och pommes. Allt detta friterade vi och njöt tillsammans med tzatziki. Inte så nyttigt med jäkligt gott.

Idag, tisdag, hade vi ugnsbakad falukorv med potatismos, gurka, majs och paprika. Man hällde en burk krossade eller passerade tomater i en ugnsform, krydda med salt, oregano och hackad lök. Sen gjorde man snitt i falukorven och fyllde den med ost, la den på tomatröran och in i ugen på 200 grader i ca 25 minuter. Enkelt och gott!

Imorgon, onsdag, ska vi ha spenatsoppa med crabfish. Den är supergod den soppan!! Man behöver 1 paket hackad spenat, 1 finhackad gul lök, 3 msk smör, 3 msk vetemjöl, 8 dl vatten, 2 hönsbuljongtärningar och en liten burk kokosmjölk.
Smält smöret i en kastrull, stek den finhackade löken i ca 2 minuter. Blanda ner mjölet och rör om. Häll på vatten och lägg i buljongtärningarna. Koka upp och tillsätt spenaten, koka sen i ca 3 minuter till. Blanda ner kokosmjölken och låt soppan bli varm. Skär crabfishen i bitar och lägg i botten på portionsskålarna.

torsdag är vi på studentfirande så då äter vi borta.

Fredag, barnes val, TACOS! med mjuka tortillabröd och grönsaker. F-n jag kom precis på att jag glömde köpa äpple....

Lördag, då jobbar jag. Då ska övriga äta hamburgare med bröd.

Söndag, grillad kycklingfilé med medelhavspotatis och tzatziki.

Nu får vi se hur många veckor jag lyckas hålla på med matscheman, jag brukar bara vara duktig i max 3 veckor.... Men det är ganska smart att göra matschema, man har allt hemma, man sparar pengar och först hem kan börja med maten!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0