Äntligen hemma!

Dagen började med fotboll. Torn skulle möta serieledarna Pandora från Ystad. Ett sånt skitväder, det öste ner! Stackars barn som skulle spela! Vi föräldrar kunde stå med paraply och regnkläder medans dom fick spinga i tunna fotbollskläder. Tyvärr så blev det förslust idag, 2-5. Alexandra stog i mål i andra halvlek. Tre mål släppte hon in men det är inte lätt när man är ensam mot två anfallare, helt övergiven av sina egna backar! Jag tycker att Alexandra är duktig i mål även om det är mer nervöst att titta då. Hon är inte ett dugg rädd utan kutar ut och bryter av när anfallarna kommer även om dom är mycket större än henne. Hon fick massa beröm för sin insats i målet!!

Efter matchen fick barnen fika, äpplekaka med vaniljsås och saft. Nu har dom spelat klart alla sina seriematcher för i år (utomhus) sen är det det bara Höllviken Cup kvar nästa söndag, den missar vi tyvärr för farmor ska bjuda oss på middag i Röstånga!

Vid halvtvå körde jag till jobb. Guuud vad tiden gick långsamt idag! S hade gjort en lista till mig på allt som skulle göras, städa i lösviktsgodiset, etiketter, och städa "bullskåpet". Vad skulle jag ha gjort utan hans lilla lapp?
I och med att det regnade så fick vi en lugn kväll, inte en massa småkids och sånt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0