2 januari 2010

Klockan ett var vi bjudna på middag hemma hos "Tant Ulla" i Malmö. Vi hade köpt med en jättefin liten miniorkidé till henne som var fullproppad med lila blommor. Jag vill också ha en..... Under granen smög jag in hennes "julklapp" eftersom jag visste att hon hade köpt till alla barnen.
Till förrätt bjöd hon på en supergod fisksoppa med lax och brödkrutonger, den var smaskig! Varmrätten bestod av fläskfilé med svampsås och ugnsrostade grönsaker det var också gott!
Efter maten smög Ulla och Anita iväg upp för trappan med Alexandra och klädde om henne till en Lucia och när Ulla började spela Natten går tunga ..... på pianot så kom Alexandra in i rummet. Det trodde jag aldrig att hon skulle våga....! Vi var 16 personer inne i rummet.
Kvällen avslutades med lussebullar, klenätter, mandelmusslor och pepparkakor.



Senare på kvällen kom Alexandras kompis Lina och hennes föräldrar hem till oss, storasyrran skulle ha sin 20-års fest så dom var inte välkomna där. Vi spelade tre omgångar av På Spåret som vi fick i julklapp. Det var ganska svårt men det var roligt ändå. Tyvärr kunde jag inte så många svar så det var tur att Jan-Å var i mitt lag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0