Två långa dagar

Att börja sju är jobbigt i sig, men när dessutom måste skotta fram bilen så tidigt på morgonen så är det inget kul! Igår fick jag gå ut tidigare för att kunna ta mig fram till bilen. Tur jag tog på vinterbyxor och mina goa kängor för när jag ut mot grinden var snön ända upp till knäna! 20 cm snö täckte hela bilen!!! Plogbilen hade fixat en trevlig vall mellan parkeringen och gatan så det var bara att hugga i med starka armtag!
Jag kom fram till jobb och inte bara det, jag kom i tid! Annat kan man säga om W som kom för sent!
Hade en lagom stressig dag, på onsdagar är alltid massor att göra med beställningar och varor som ska packas upp.

Idag var vägarna så mycket bättre! När vi kom till jobb och larmade av så öppnades inte dörren. Jaha, vad gör vi nu? Vi ringde till väktarna som sa åt oss att stanna där vi var (mellan entrén och innnerdörren) och vänta på att väktaren skulle komma dit. Efter en halvtimme så ringde vi till S och frågade vad vi skulle göra, ha sa: "Använd sunt förnuft och gå in!" Hur kan det vara sunt förnuft? Om vi blir tillsagda att stå still så gör man väl det? Vi väntade och sen kom väktaren dit och släppte in oss, tjugo minuter innan vi skulle öppna.
Efter det var det bara att skynda, skynda..... massor att hinna med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0