GI

Om man skulle börja äta GI-mat igen? Lite svårt att komma igång bara. Det finns så förbannat mycke som är gott men inte GI vänligt! Sist kom jag in i det ganska fort men sen gjorde jag ett upphåll och sen kom jag inte igång igen!

Typiskt! Jag hittade en god "mos" man kunde göra på broccoli och blomkål, enkel och kanske god, vad vet jag?
Man skulle dela ett blomkålshuvud och skära ner broccolin i mindre bitar och koka den tills den blev mjuk. Mixa med lite av vattet och sen blanda i 0,5 dl creme fraiche, salt och peppar. Klart!

Sist jag åt enligt GI metoden så levde jag på ägg, stekt, kokt och äggröra och massor av bacon och morot! Det är inte svårt om man bara tar sig i kragen och GÖR DET! Tyvärr så älskar jag mjölk, godis, pasta, kyftpotatis, våra goa bullar på jobb med rosmaring m.m. Det hade varit så mycket enklare om man hade varit två personer som hade hållt på med det för att kunna sporra varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0