Dramatik

Fy vad en vecka går fort, eller fy ska jag inte säga för det innebär att jag bara har en vecka kvar att jobba Tinas tider och jag kan få mitt liv tillbaka. Nu vet jag vad många tänker, "det är så alla andra har det med "normala" jobb..." det är inget som jag trivs med! Jag älskar mina fridagar!
Idag var det en kund som var inne och handlade och när hon körde ut ur butiken så körde hon lite för fort med sin permobil så när hon skulle ta kurvan ute vid gatan så ramlade hon ur den och blev liggande på gatan helt hjälplös. Jag såg inte när det hände, men när jag tittade ut så såg jag att stolen var tom och tyckte att det var en aning konstigt och sen så jag henne ligga på gatan och en massa folk runt om som hjälpte henne. Ambulansen kom och hämtade henne men det tog lång tid innan hon fick hjälp. Visst, det är bra att folk är hjälpsamma men varför ska en mamma med sin lilla 3-åriga dotter stanna kvar när där redan är tillräckligt med folk som hjälper till? Ungen frös och fick en stor stickad tröja runt sig och sen när ambulansfolket kom med syrgas, sprutor och allt annat varför stannar man kvar då och låter denna lilla flicka se på?

Nu väntar jag på att Thomas ska komma hem med fler brädor till trappa och med sig har han två pizzor!!!
En Prinsessa och en Atlantica med oxfilé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0