Gekås

Anita var hemma hos oss klockan sex på tisdagsmorgon. Satte på takboxen, kokte kaffe och oboy och sen stack vi iväg. Vi fikade på samma ställe som vi brukar stanna på. "Mamma kan vi inte stanna där man kan springa runt?" Vi hade goa mackor, kaffe, oboy och yoggi med oss....

Shit vad folk där var i Ullared! Alla spenderade höstlovet där tydligen.... Första vändan tog vi och handlade alla kläder och det blev en hel del, dock inte till mig! Vi fick också köpt alla leksaker som vi ska ge i julklapp och det som finns nere i källaren. Jag har nog aldrig sett så mycket folk inne på Gekås innan....
Betalade och gick ut och åt lite innan vi skulle checka in i stugan. Jag och barnen gick dit genom skogen i det fina vädret, sol och vindstilla, underbart. Vi var tvungna att smyga med att vi var fem personer som skulle bo i stugan.....

Innan nästa rond inne på Gekås så lämnade vi barnen i det nyöppnade leklandet, 50 kronor/timme kostar det. Handlade det sista vi skulle ha på hygien, kök och hemtextilavdelningarna. Egentligen så var det så mycket mer jag skulle vilja hinna titta på men man orkar inte när det är så packat med folk. Hämtade barnen efter två timmar och dom hade haft skitskoj där inne. Det är en stor lokal med hoppborg, klätterställning (som Skattkammarön fast modell mindre), rita/måla, wiispel och några "bilar" som personalen fick slita hårt med att sätta fart på.

Handlade med hamburgare och pommes till barnen och en kebabtallrik till oss!

Jag och barnen delade på dubbelsängen och Thomas och Anita på  våningssängen. Elias var helt vild i sängen, jag kommer inte i håg hur många smällar jag fick av honom innan jag tröttnade och skickade ner han i fotänden på sängen. Då vaknade han och var skitsur och sen vaknade Alexandra med och frågade om det var morgon. Nej, det är det inte klockan är tolv så lägg dig ner igen! Elias låg vaken fram till halvtvå, och då var jag irriterad och sa till honom om han inte slutade sura/gnälla så skulle jag lämna tillbaka en låda med Star Wars lego, då somnade han igen!!!
Vi sov alla lika dåligt i stugan, han som låg vägg i vägg med vår säng snarkade så in i bomben, Anita trodde att det var jag som snarkade, ha-ha.

Käkade frukost och packade ut allt i bilen innan vi körde en liten runda till till Gekås, Anita hade ångrat sig, hon ville ha en gardin till och jag hade glömt att köpa ljusstaken som jag hade sett ut. Alexandra följde med oss in och Thomas och Elias skulle gå in på bilmuséet men han ringde och sa att dom inte öppnade förrän klockan 11, så dom gick in på NetOnNet istället, stackars Elias....


Tack för besöket och välkommen åter.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0