Vad ska vi äta denna vecka?

Då är det sommarlov och barnen är hemma, då måste jag komma på både vad vi ska ha till lunch och middag.....

Måndag: Lunchen bestod av hamburgare med bröd och till middag åt vi (T och jag, barnen var borta) grillad chorizo  med färsk tortelini, till det hade vi tztaziki.

Tisdag: Lunchen tar vi på Ikea, korv med bröd (billigt och gott!!)
Tisdag: Pastagratäng

Onsdag: Utflykt med skolan
Onsdag: Kycklingwok med nudlar

Torsdag: Spett med korv och köttbullar, pastasallad
Torsdag: Kokt kycklingfilé med örtsås (kyckling två dagar i rad... men två helt olika rätter)

Fredag: MIDSOMMAR!!!! Sill, ägg, lax, potatis, silltårta (som jag ska fixa) m.m. På kvällen blir det grillat.

Lördag: Lunch? Vet ej, för jag vet inte riktigt om vi är hemma då eller om vi fortfarande är kvar i stugan.
Lördag: Saffransdoftande fiskgryta med bröd

Söndag: Plockmat, ägg, köttbullar, korv, makrill m.m.
Söndag: Vill ha köpemat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0